WYMAGANE DOKUMENTY:
-
wypełniony wniosek, który jest dostępny w Ośrodku;
-
deklaracja o wysokości wszystkich dochodów z gospodarstwa domowego z trzech miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku- zaświadczenie o dochodach. Dochód- wszystkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz ubezpieczenie chorobowe.
-
w przypadku właściciela domu jednorodzinnego do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający wielkość powierzchni użytkowej i stan wyposażenia technicznego budynku, a także rachunki dotyczące wydatków związanych z utrzymaniem mieszkania (energia cieplna, woda, opłaty za odbiór nieczystości stałych i płynnych);
-
rachunek za energię elektryczną za ostatni okres rozliczeniowy (w przypadku gdy lokal nie jest wyposażony w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania, w instalację ciepełej wody lub gazu przewodowego z zewnętrznego źródła znajdującego się poza lokalem mieszkalnym);
-
orzeczenie o stopniu niepełnosprawności oraz zaświadczenie od lekarza prowadzącego w przypadku gdy w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, jeżeli jej niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w osobnym pokoju;
-
inne niezbędne dokumenty, jeśli Organ właściwy tego zażąda.
Do dochodu nie wlicza się:
-
świadczeń pomocy materialnej dla uczniów;
-
dodatków dla sierot zupełnych;
-
jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka;
-
dodatku z tytułu urodzenia się dziecka;
-
pomocy w zakresie dożywiania;
-
zasiłków pielęgnacyjnych;
-
zasiłków okresowych z pomocy społecznej;
-
jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej;
-
dodatku mieszkaniowego;
Wnioski o przyznanie dodatków mieszkaniowych, jeżeli jest to kontynuacja składa się w ostatnim miesiącu, na który przyznany jest poprzedni dodatek.
|