Biuletyn Informacji Publicznej  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  www.gops.biesiekierz.eu
Informacje podstawowe
Dane podstawowe
Aktualności
O ośrodku
Kadra
Statut
Regulamin
Akty prawne
Zadania ośrodka
Oświadczenia
Zapytania ofertowe, konkursy
Pomoc społeczna
Akty prawne
Wymagane dokumenty
Zasady przyznawania
Dokumenty do pobrania pomoc społeczna
Świadczenia rodzinne
Akty prawne
Wymagane dokumenty
Zasady przyznawania
Fundusz alimentacyjny
Akty prawne
Wymagane dokumenty
Zasady przyznawania
Dodatki mieszkaniowe
Akty prawne
Wymagane dokumenty
Zasady przyznawania
Środowiskowy Dom Samopomocy
Akty prawne
Sposób kwalifikacji do ŚDS
Program
Ogłoszenia
Galeria 2011
Aktualnosci rok 2012
Projekt Systemowy "POMOCNA DŁOŃ PLUS"
Pomocna dłoń plus rok 2011
Pomocna dłoń plus rok 2012
Pomocna dłoń plus rok 2013
Pomocna dłoń plus rok 2014
Karta dużej rodziny
Karta dużej rodziny
Stypendia
Stypendia dokumenty do pobrania
Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014-2020
Podprogram 2015
Galeria
2011
2010
2009
2008
Przetargi
Przetargi
Konkursy
PRACA W OPS
Praca w OPS
Nabór pracowników
Redakcja
Redakcja Biuletynu
Inne informacje
Informacje nieudostępnione
Ważne linki
Rodzina 500 plus
Rodzina 500 plus
Wyszukiwarka
Instrukcja obsługi
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Wymagane dokumenty strona główna 

Wymagane dokumenty
 

 WYMAGANE DOKUMENTY:

  • wypełniony wniosek, który jest dostępny w Ośrodku;
  • deklaracja o wysokości wszystkich dochodów z gospodarstwa domowego z trzech miesięcy kalendarzowych poprzedzających dzień złożenia wniosku- zaświadczenie o dochodach. Dochód- wszystkie przychody po odliczeniu kosztów ich uzyskania oraz po odliczeniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz ubezpieczenie chorobowe.
  • w przypadku właściciela domu jednorodzinnego do wniosku należy dołączyć dokument potwierdzający wielkość powierzchni użytkowej i stan wyposażenia technicznego budynku, a także rachunki dotyczące wydatków związanych z utrzymaniem mieszkania (energia cieplna, woda, opłaty za odbiór nieczystości stałych i płynnych);
  • rachunek za energię elektryczną za ostatni okres rozliczeniowy (w przypadku gdy lokal nie jest wyposażony w instalację doprowadzającą energię cieplną do celów ogrzewania, w instalację ciepełej wody lub gazu przewodowego z zewnętrznego źródła znajdującego się poza lokalem mieszkalnym);
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności oraz zaświadczenie od lekarza prowadzącego w przypadku gdy w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, jeżeli jej niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w osobnym pokoju;
  • inne niezbędne dokumenty, jeśli Organ właściwy tego zażąda.

Do dochodu nie wlicza się:

  • świadczeń pomocy materialnej dla uczniów;
  • dodatków dla sierot zupełnych;
  • jednorazowych zapomóg z tytułu urodzenia się dziecka;
  • dodatku z tytułu urodzenia się dziecka;
  • pomocy w zakresie dożywiania;
  • zasiłków pielęgnacyjnych;
  • zasiłków okresowych z pomocy społecznej;
  • jednorazowych świadczeń pieniężnych i świadczeń w naturze z pomocy społecznej;
  • dodatku mieszkaniowego;

Wnioski o przyznanie dodatków mieszkaniowych, jeżeli jest to kontynuacja składa się w ostatnim miesiącu, na który przyznany jest poprzedni dodatek.

 

 
Obowiązuje od: 2011-01-01   Data wprowadzenia informacji 2011-02-17 08:12:18 Informację zaktualizowano 2011-04-26 10:05:56, wprowadzający: Arleta Koltermann, autor: Arleta Koltermann
wersja do druku