Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu
ogłasza nabór na stanowisko
ASYSTENTA RODZINY-ZAKOŃCZONY
I. Rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę
II. Wymagania konieczne:
a) posiadanie obywatelstwa polskiego,
b) korzystanie z pełni praw publicznych
c) nieposzlakowana opinia,
d) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
f) wykształcenie:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
* posiada wykształcenie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.) tj.
- wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna
- wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
- wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
g) nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
h) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego/nią nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
i) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
III. Wymagania dodatkowe:
a) znajomość obsługi komputera i programów biurowych,
b) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
c) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej,
d) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
e) komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
f) umiejętność współpracy w zespole,
g) odporność na sytuacje stresowe,
h) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną
i) prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu,
j) znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.
IV. Preferowane cechy osobowościowe kandydatów:
Empatia, komunikatywność, odpowiedzialność, kreatywność, obowiązkowość, rzetelność, zaangażowanie i odporność na stres, zdolności organizacyjne
V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
*Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i konsultacja z pracownikami socjalnymi,
*Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych, wychowawczych z dziećmi, rozpoznanie i diagnoza potrzeb.
* Wspieranie aktywności społecznej rodzin,
*Udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
* Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia dzieci i rodzin,
* Prowadzenie indywidualnych konsultacji dla rodziny,
*Opracowanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną, dokonywanie okresowych ocen.
*Sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie,
*Współpraca z jednostkami samorządowymi oraz organizacjami samorządowymi oraz innymi osobami i podmiotami specjalizującymi sie w działaniach na rzecz dziecka i rodziny.
VI. Wymagane dokumenty:
* CV ze zdjęciem, list motywacyjny (opatrzony klauzulą)
* kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
* kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
* kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
* oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku
* oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
* oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego,
* kopia dowodu osobistego,
* kwestionariusz osobowy,
* inne dokumenty potwierdzające zdobytą wiedzę, umiejętności i kwalifikacje.
VII. Postępowanie rekrutacyjne:
Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
VIII. Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie) należy składać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Biesiekierzu lub pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Biesiekierzu, 76-039 Biesiekierz 13 w do dnia 01.08.2016 r. do godz. 12.00 z dopiskiem „Oferta na stanowisko asystenta rodziny”
Dokumenty powinny być opatrzone w klauzulę: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych-Dz. U. 2015. poz. 2135 z późn. zm.)”. Aplikacje niekompletne lub które wpłyną do Ośrodka po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wynikach konkursu umieszczona będzie na tablicy informacyjnej OPS Biesiekierz oraz na stronie http://gops.biesiekierz.bip.gmina.pl
Podstawą prawną jest obowiązująca Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.)
Biesiekierz, 15.07.2016r.
zatwierdził :
Dyrektor OPS- Mariusz Sydoruk
.............................................................................................................................................................................................
Informacja o wynikach naboru na stanowisko asystent rodziny.
Informujemy, że w decyzją komisji rekrutacyjnej powołanej przez Dyrektora OPS w Biesiekierzu Zarządzeniem nr 21/2016 procedura naboru na wyżej wymienione stanowisko została zakończona bez rozstrzygnięcia. Złożone na przedmiotowe stanowisko 2 oferty pracy nie spełniały wymogów formalnych lub nie zawierały wszystkich dokumentów wymaganych w postępowaniu konkursowym.
Dyrektor OPS- Mariusz Sydoruk
|